Previsions sobre la publicitat a la televisió

publicitat-tv
agost 30, 2017

Els mals auguris respecte al mercat publicitari en el segon semestre de 2017 van copejar aquest dimarts a Mediaset i Atresmedia, els dos grans grups audiovisuals espanyols. El grup alemany ProSiebenSat.1 revisava a la baixa la facturació publicitària, en la línia de l’exposat fa uns dies per WPP. La cotització de Mediaset es va esfondrar un 7% fins als 9.65 euros, un valor al que no havia caigut des de novembre de 2016. Mentre, la capitalització de Atresmedia es va reduir en un 6.3% fins a tancar en 8.80 euros per títol, la pitjor dada des de febrer de 2016.

Com ho porten els dos grans grups televisius?

En presentar els resultats econòmics del primer semestre de 2017, els grups que es reparteixen el 84% del pastís publicitari a Espanya, eren conscients que la publicitat no anava a créixer al mateix ritme que l’economia mundial. Mediaset ja evidenciava els seus dubtes en presentar els comptes del primer semestre de 2017 respecte al mercat publicitari en recordar que, segons les dades de Infoadex, la inversió en televisió amb prou feines havia crescut un 0,1% respecte a juny 2016 malgrat la millorança de l’economia. “Un fenomen que s’ha vingut evidenciant en els últims temps i que no és un altre que l’existència d’una major volatilitat al mercat de la publicitat“, apuntaven.

“Sobre la base d’una economia en creixement i de l’indubtable poder de la televisió com a instrument de comunicació comercial, no pot ser sinó positiva malgrat vaivens puntuals”. Els resultats del primer semestre mostraven un descens del 2% en els seus ingressos publicitaris, en caure dels 490.325 euros als 481.838.

Matisaven que “els ingressos publicitaris haguessin de dibuixar un perfil d’evolució a l’alça en la segona aprte de l’any, entre altres coses, a causa que la comparativa amb el mateix període de 2016 és molt més favorable que la del primer semestre”. Veurem si canvien les coses després de l’estiu.